Euphroia
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Show me who you are, Ray.

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Pip
Admin
Pip


Aantal berichten : 254
Punten : 29240

Paarden profiel
Kudde: Crystall Eyes - [Mine]
Element: Water
Partner: Geen.

Show me who you are, Ray. Empty
BerichtOnderwerp: Show me who you are, Ray.   Show me who you are, Ray. Emptyvr jan 25, 2013 11:02 am

De hengst bewoog zich soepel over de heide. De paarse bloemetjes streken langs zijn benen. Zijn groene ogen waren gericht op de weg voor hem. Hij was vrij. Echt vrij. Speels gooide hij zijn achterhand de lucht in. Hij maakte een laag geluidje. Vrolijk sprong hij wat op en neer. zijn lange manen streken zijn hals. Zijn ogen rolden kort door hun kassen. Hij spande zijn spieren aan en sprong nogmaals op zij. De wind speelde met zijn manen en staart en hij speelde ook. Hij vond – hoe oud je ook was – dat je kon spelen. De hengst gooide nogmaals zijn achterhand de lucht in en snoof luid. Een kleine hinnik ontsnapte uit zijn keel. Zijn manen danste op zijn hals. Pip kwam langzaam weer tot rust en zijn ogen rustte weer op de weg voor hem. De hengst draafde weer rustig verder. De hengst gooide nog even een paar keer met zijn hoofd. Zijn hoeven tikten de grond iedere keer zachtjes aan. Zijn oren waren naar voren gedrukt en zijn ogen waren nog altijd op de weg gericht. Het was wonderbaarlijk hier. Al die paarse bloementjes. Het was gewoon zo veel. Al die bloemen. Als hij niet zo vrolijk was geweest, dan had hij zich er waarschijnlijk erg aan gestoord. Pip draafde verder met zijn hals wat gebogen zodat je zijn spieren goed kon zien. De ademhaling van de hengst was rustig, regelmatig.
Pip keek om hem heen. Het was wel erg.. Ehm hoe zeg je dat? Het was allemaal hetzelfde. Paarse bloemen en een zanderige grond. Verder niets. Pip draafde met grote passen door het zand. Zijn manen wapperden in de wind. Hij rook een ander paard. Een hengst. Hij keek om zich heen maar zag nog geen enkel paard. Hij vroeg zich af wat voor paard het zou zijn? Zou hij goed zijn? Neutraal? Misschien slecht? Of was het een van de Suco’s? vampiers. Hij rilde kort. Walgelijk gewoon. Hoe kon je nu bloed drinken van je eigen soort. Dat is toch niet gezond. Pip rilde nogmaals en liep toen in stap verder. Hij had paarden horen praten over dat paarden hier krachten bezaten. Dat ze dingen konden besturen. Het leek hem wat ver gezocht voor een paard. Maar alles kon. Hij wilde het best wel eens uit proberen. Misschien, je wist het maar nooit, was het waar..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://euphroia.actieforum.com
Ray

Ray


Aantal berichten : 175
Punten : 29120

Paarden profiel
Kudde: Apage || Mine ||
Element: Aarde
Partner: Don't forget the past, it will follow you anyway

Show me who you are, Ray. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Show me who you are, Ray.   Show me who you are, Ray. Emptyvr jan 25, 2013 11:03 am

Vroeger was hij altijd een met de natuur, kon hij zo genieten van de kleinste dingen. Ja, vroeger, wat was vroeger? Een maand geleden? Nee, toen had hij alleen nog maar oog voor zijn plan om zich op Parondontax te wreken. Ray knarsetanden eventjes duidelijk hoorbaar. Nee, hij mocht niet boos zijn op de hengst, het enige wat hij deed was achter zijn hart aan gaan, en zijn hart was gestolen door Palmolive, net als Ray zijn hart. Toch had die hengst zijn merrie gestolen. Zíjn lieve merrie, zíjn beeldschone merrie, de merrie die eeuwig van hem hoorde te zijn. De merrie die blijkbaar andere plannen had. De merrie die er nu niet meer is, Ray voelt een prop in zijn keel en de tranen prikken achter zijn ogen. Maar hij duwde ze met enige kracht weg. Nu moet je dapper zijn Ray. Dacht hij. Als een soort robot had hij al de hele week zichzelf zulke orders gegeven, steeds eindigde ze met zijn naam. Nu moet je eten, nu moet je dit doen, nu moet je dat doen, zo ging het maar door en door. Hij kon zichzelf wel bevelen ermee stoppen, op dezelfde monotone toon, maar het had geen nut. Hij had de puf niet om na te denken of veel nuttigs te doen. Hij wou wel een nieuw leven opstarten, maar nu eventjes niet. Nu moest hij tijd hebben om na te denken, om te rouwen. Eventjes gleden zijn ogen schuchter over het gebied, dus dit was het? Het gebied waar hij zijn nieuwe leven op zou bouwen. Hij had wel gehoord dat er hier rare dingen gaande waren, rare aftekeningen kwamen na een week tevoorschijn en al gauw kon je een element besturen. Ray had alleen maar spottend gelachen. Hij mocht dan wel een oude zak hooi zijn, hij had blijkbaar wel meer verstand dan deze stomkoppen en was heel wat wijzer, had hij toen gedacht. Hij geloofde tenminste niet meer in sprookjes en legendes. Als zijn verleden hem niet had laten lijden had hij het misschien wel geloofd. Maar hij was meerdere keren met zijn kop op de grond gedrukt om de harde waardheid en de wereld goed te bekijken, zo had hij geleerd dat er geen goede dingen waren, geen sprookjes. Want niemand deed iets uit liefde, gewoon zomaar, omdat hij zo goed en vriendelijk was. Dat geloofde Ray niet. Nee, Ray wist bíjna zeker dat iedereen er vroeg of laat wel iets voor terug wou. Nu pas drongen de geuren tot hem door, de zoete geuren van het gebied. De paarse bloemen die tot je knieën kwamen en je daar kietelde. Eigenlijk was het een heerlijk gebied, het was jammer dat zijn geniet kunsten teniet deden omdat hij met zijn gedachten elders was. Het gebied was prachtig en paars was een van de mooiste kleuren als je het hem vroeg. Het was je jammer dat deze kleur. Een vos hengst verscheen in de verte, Ray brieste en stond op het punt om er straal langs te lopen toen hij erachter kwam dat dit wel eens een van de weinige paarden zou kunnen zijn die hier is. [b]~Hallo,'[b] mompelde hij zachtjes tegen de hengst. Gawd, wát cliché.

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Show me who you are, Ray.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Euphroia :: || Occidens || :: Myricé-
Ga naar: